Obchodní podmínky ELPO Nábytek
1. Obecná ustanovení
Tyto obchodní podmínky společnosti ecoava sro, se sídlem Venevská 761, 990 01 Veľký Krtíš IČO 31616666 , zapsané v Obchodním rejstříku Okresního soudu Banská Bystrica, oddíl Sro, vložka č .: 2252 / S (dále jen prodávající) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklých v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen kupující) prostřednictvím internetového obchodu www.elpo-nabytek.cz.
Obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím a upravují práva a povinnosti smluvních stran této smlouvy.
2. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Všechny objednávky realizované prostřednictvím internetového obchodu www.elpo-nabytek.cz jsou závazné. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, jakož i reklamačním řádem a že s nimi v plném rozsahu souhlasí. Objednávka je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká v okamžiku odeslání objednávky ze strany kupujícího a jejím přijetím a následným ověřením na straně prodávajícího.
Samotné, automaticky provedeno oznámení o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího se nepovažuje za závaznou objednávku.
Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí. Označené údaje jsou povinné a bez jejich vyplnění nelze objednávku dokončit. Správnost a úplnost poskytnutých údajů může být ze strany prodávajícího ověřená telefonicky nebo e-mailem. Pokud se ani v jednom případě nepodaří s kupujícím zkontaktovat, může prodávající objednávku zamítnout.
K akceptaci objednávky zboží ze strany prodávajícího a tedy k uzavření kupní smlouvy dochází na základě potvrzení této správně a úplně vyplněné objednávky elektronickou formou (e-mailem) ze strany prodávajícího, přičemž prodávající si vyhrazuje právo na dodatečnou úpravu ceny objednaného zboží (prodávající tedy negarantuje cenu zboží, která je uvedena na internetovém obchodě www.elpo-nabytek.cz v době uskutečnění objednávky, nakolik je tato cena závislá od změny dodavatelských cen předmětného zboží).
Prodávající je oprávněn v případě objednávky zboží přesahujícího částku 25000 CZK, vyžádat od kupujícího finanční zálohu v dohodnuté výši, formou zálohové faktury.
Kupující má právo odstoupit od objednávky do 24 hodin od jejího odeslání a to pouze v případě, že zboží dosud nebyl prodávajícím expedováno kupujícímu. Odstoupit od objednávky je možné pouze písemnou formou (e-mailem nebo faxem). Potvrzení odstoupení od objednávky oznámí prodávající kupujícímu písemnou formou (e-mailem nebo faxem).
Prodávající má právo zrušit objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami nebo v ceně, která je uvedena v internetovém obchodě, pokud se s kupujícím nedohodne na náhradním plnění. O odstoupení od objednávky bude kupující informován telefonicky nebo e-mailem.
V případě stornování objednávky ze strany kupujícího nebo prodávajícího, pokud kupující již předem zaplatil za zrušenou objednávku, bude mu tato částka vrácena do 7 dnů od zrušení objednávky, bezhotovostním převodem na jím určený účet pokud se prodávající a kupující nedohodnou jinak.
3. Dodání a převzetí zboží
Prodávající se zavazuje odeslat nebo připravit k osobnímu odběru kupujícímu objednané zboží v co možná nejkratším možném termínu. Dodací lhůta začíná běžet dnem přijetí a ověření závazné objednávky prodávajícím.
Způsob dodání zboží záleží na volbě kupujícího, kdy kupující uvede způsob dodání zboží v objednávce.
Místem dodání zboží se rozumí přesná adresa uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři pokud se strany nedohodnou v kupní smlouvě jinak.
Přepravní společnost: Prodávající odesílá kupujícímu objednané zboží přepravní společností na adresu uvedenou kupujícím v závazné objednávce. Cena přepravy je stanovena dle aktuálních tarifů přepravce zde >>. O odeslání zásilky informuje prodávající kupujícího telefonicky nebo e-mailem. Pokud si kupující zásilku nepřevezme ve stanovené lhůtě a neinformuje prodávajícího dopředu o skutečnosti, že si zásilku nemůže převzít, je kupující povinen uhradit prodávajícímu vzniklé vynaložené náklady spojené se zabalením a odesláním zásilky. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad to neprodleně oznámit přepravci. V případě zjištění porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nebo poškození zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu nebo faktury kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a případná pozdější reklamace ohledně porušení obalu zásilky nebude uznána.
Osobní odběr: Kupující si může zboží vyzvednout osobním odběrem v prodejně prodávajícího ve Velkém Krtíši (Venevská 761, 990 01 Veľký Krtíš). Převzetí zboží osobně v prodejně musí být vždy předem písemně potvrzeny prodávajícím.
4. Cena zboží a platební podmínky
Všechny ceny na stránkách internetového obchodu www.elpo-nabytek.cz jsou uváděny s DPH a jsou platné v době odeslání závazné objednávky kupujícím. Zvýhodněné ceny (aktuální slevy) konkrétních zboží jsou zřetelně označeny. Platnost zvýhodněných cen trvá do vyprodání zásob nebo během trvání doby uvedené na stránkách internetového obchodu www.elpo-nabytek.cz.
V kupní ceně zboží není započítán poplatek za dopravu.
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
- platební kartou
- Bezhotovostním převodem na účet prodávajícího:
č. účtu 1431141256 / 0200 vedený vo VUB, a.s.
IBAN: SK9102000000001431141256
BIC: SUBASKBX
Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží. Pokud není výslovně uvedeno jinak, kupní cenou se rozumí i náklady spojené s dodáním zboží.
Kupní cena je splatná do 14 dnů od převzetí zboží.
V případě platby kartou je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
Veškeré zboží zakoupené v internetovém obchodě www.ecoava.cz může kupující bez udání důvodu vrátit do 7 dnů od převzetí zboží. Toto právo Vám vyplývá z § 12 Zákona č. 108/2000 Z.z o ochraně spotřebitele při zásilkovém prodeji.
Náklady na vrácení zboží nese sám kupující, který je povinen zaslat nepoškozené zboží (bez známek používání nebo opotřebení, v původním obalu) na adresu společnosti jako zásilku s pojištěním proti škodám způsobeným přepravou zboží (ne na dobírku – takto vrácené zboží nebude přijato a prodlužuje se tím doba vyřízení!).
Odstoupení od smlouvy musí kupující učinit písemnou formou (faxem, mailem, poštou). Odstoupení musí obsahovat identifikaci kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží a číslo účtu, na který má prodávající vrátit již přijatá plnění. Zároveň s odstoupením od kupní smlouvy je povinen doručit prodávajícímu zboží spolu s příslušenstvím včetně dokumentace, záručního listu, návodu a dokladu o zaplacení v originálním obalu ve formě pojištěné zásilky.
Po přijetí vráceného zboží vrátí prodávající kupujícímu do 15 dnů již zaplacenou kupní cenu za zboží uvedenou v závazné objednávce, formou bankovního převodu. Tato částka bude snížena o náklady, které vznikly prodávajícímu s přepravou zboží směrem ke kupujícímu.
V případě, že je zboží vráceno prodávajícímu v jiném než neporušeném stavu a obalu, je kupující povinen nahradit prodávajícímu hlavně náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží (neúplný obsah, poškozený obal, opotřebovaný nebo znečištěný zboží apod.)
V případě, že kupující nesplní některou z těchto povinností, odstoupení od kupní smlouvy není platné a prodávající není povinen vrátit kupujícímu kupní cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladů spojených s odesláním zboží zpět kupujícímu.
Prodávající má právo od kupní smlouvy (závazné objednávky) odstoupit, stane-li se její plnění nemožným, a nedohodne se s kupujícím na novém plnění. V případě, že kupující zaplatil objednané zboží předem (platební kartou) a odstoupí od smlouvy z výše uvedených důvodů, vrátí prodávající kupujícímu celou částku nejpozději do 7 dnů od doručení písemného odstoupení od smlouvy.
6. Reklamační řád
Reklamační řád popisuje zásady a principy uplatňované při reklamaci dodávaného zboží.
Ke každému zboží je přikládána faktura, která slouží i jako záruční list Pokud odběratel zjistí jakýkoliv rozdíl mezi dodacím listem a skutečně dodaným zbožím (druh nebo množství) nebo neobdržel ze zásilkou správně vyplněný dodací list, je povinen dodat ihned (nejpozději do 3 pracovních dnů od obdržení zásilky) písemně zprávu prodávajícímu. Pokud tak neučiní, vystavuje se riziku, že mu pozdější případná reklamace nebude uznána.
Délka záruky je 24 měsíců na nové zboží pokud není uvedeno jinak. Tato doba začíná běžet převzetím zboží kupujícím a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. V případě výměny se záruční doba neprodlužuje.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
- poškozením zboží při přepravě (tyto škody je nutné řešit s přepravcem při převzetí)
- nesprávným zacházením či obsluhou
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry podmínkám uvedených v dokumentaci
- zboží bylo poškozeno přírodními živly
- zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci
Postup při reklamaci
Vždy nás informujte o reklamaci telefonicky nebo e-mailem.
Prodávající se zavazuje okamžitě po obdržení písemné reklamace informovat kupujícího o následném postupu vyřízení reklamace, o tom kam reklamované zboží doručit.
Reklamované zboží doručí kupující prodávajícímu na vlastní náklady a to i v případě, že se prokáže reklamace jako oprávněná. Kupující je povinen zabalit zboží do vhodného obalu, který vyhovuje podmínkám přepravy. Pokud tak neučiní a zboží bude nedostatečně chráněn, nemusí být reklamace uznána.
Prodávající se zavazuje odstranit závadu zboží, která je předmětem oprávněné a správně uplatněné reklamace, výměnou za stejný výrobek nebo díl výrobku. O způsobu vyřízení reklamace rozhoduje výhradně prodávající.
Vaši reklamaci vyřídíme co nejrychleji, nejpozději do 30 dnů od jejího vzniku, tedy převzetím zboží prodávajícím. Prodávající se snaží okamžitě reklamaci vyřídit a zbytečně ji neprodlužovat.
7. Ochrana osobních údajů
Spoločnosť Elpo nabytek, Venevská 761, 990 01 Veľký Krtíš IČO: 31616666 , dbá na ochranu osobních údajů, které nám předáváte. Je důležité, abyste věděli, že osobní údaje, které nám poskytujete, zpracováváme zodpovědně, transparentně a v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 a zákona o ochraně osobních údajů č. 18/2018 CFU Zasláním objednávky zákazník ve smyslu zákona č. 428/2002 CFU o ochraně osobních údajů v platném znění (dále jen „ZOOU“) souhlasí se zpracováním svých osobních údajů uvedených v kupní smlouvě, a to zejména pro povinnosti prodávajícího podle kupní smlouvy, včetně zajištění přepravy, jakož i pro marketingové účely prodávajícího. Na zpracování osobních údajů pro účely plnění smlouvy se zákazníkem je oprávněn prodávající a jeho zaměstnanci, nebo zprostředkovatel osobních údajů, který zpracovává osobní údaje jménem prodávajícího, podle § 4 odst. 3 ZOOU, jakož i smluvní partneři prodávajícího a jejich zaměstnanci provádějící dopravu. Udělený souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů je dobrovolný a platí až do odvolání, zákazník může souhlas kdykoliv odvolat, a to i bez udání důvodu. Jakékoliv rizika, které by mohly zákazníkovi vzniknout v souvislosti s odvoláním souhlasu se zpracováním osobních údajů nese zákazník. Zákazník má právo v souladu s § 20 odst. 1 ZOOU vyžadovat a) informace o stavu zpracování svých osobních údajů v informačním systému v rozsahu podle § 26 odst. 3 ZOOU, b) přesné informace o zdroji, z něhož získal její osobní údaje ke zpracování, c) ve opis jejích osobních údajů, d) opravu její nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, e) likvidaci jejích osobních údajů, pokud byl splněn účel jejich zpracování podle § 13 odst. 1 ZOOU, f) likvidaci jejích osobních údajů, pokud došlo k porušení ZOOU. Podrobnosti najdete tu.
8. Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky spolu s reklamačním řádem platí ve znění uvedeném na stránkách internetového obchodu prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky kupujícím. Odesláním elektronické objednávky kupující akceptuje veškerá ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu ve znění platném v den odeslání této objednávky.
Kupující prohlašuje, že se před odesláním objednávky seznámil s těmito obchodními podmínkami jakož i reklamačním řádem a že s nimi v plném rozsahu souhlasí.
Platné obchodní podmínky a reklamační řád jsou k dispozici na stránkách internetového obchodu prodávajícího a každý kupující je při koupi zboží na ně upozorněn a má možnost s nimi seznámit. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu, přičemž povinnost písemného oznámení změny v těchto obchodních podmínkách je splněna umístěním na stránkách internetového obchodu www.elpo-nabytek.cz.